Info & Contact Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Algemeen
Wat zijn de openingsuren van de bioscoop?
Op maandag, dinsdag en donderdag is de bioscoop geopend van 19:15 tot 21:30. Op woensdag van 13u30 tot 16:00 en van 19u15 tot 21:30. Op vrijdag van 19u15 tot 22u45, op zaterdag van 13u30 tot 22u45 en op zondag van 13u30 tot 21u30. Tijdens de vakanties en films die vroeger aanvangen is de bioscoop uiteraard ook open.
Ik ben lid van de Gezinsbond, klopt het dat ik korting krijg?
Er wordt geen korting rechtstreeks verleend aan de kassa. U kunt filmcheques aankopen bij uw plaatselijk afgevaardigde van de Gezinsbond die u dan bij ons aan de kassa kunt inwisselen voor een filmticket naar keuze. Voor meer informatie hierover surft u naar: http://www.gezinsbond.be/Ledenvoordelen/Paginas/Bioscoopkorting.aspx
Hebben jullie verjaardagsformules voor kinderen?
Nee, op dit moment bieden wij dit niet specifiek aan. Mocht de groep natuurlijk voldoende groot zijn (vanaf 55 personen) dan kan er wel een event op maat gemaakt worden. We merken wel dat vele ouders ter gelegenheid van de verjaardag van hun kind samen met zijn of haar vriendjes naar de film gaan. Reservering is aanbevolen voor groepen!
Hebben jullie vacatures op dit moment?
Wij staan steeds open voor vrijwillige sollicitaties. Verstuur uw C.V. naar info@cityscoop.be. Vermeld daarbij zeker op welke momenten u beschikbaar bent. Uw gegevens worden dan opgenomen in ons bestand en indien we een vacature hebben en interesse hebben in uw profiel zullen we u dan contacteren. Het spreekt voor zich dat kandidaten over het nodige enthousiasme dienen te beschikken en open staan voor weekendwerk.
Over welke betalingsmiddelen beschikken jullie?
Bij de automatische kassa's kunt u met bancontact of onze filmcheques betalen.
In de candyshop kan u ook betalen met cash of filmvouchers.
Ik heb een vrijkaart voor film X, kan ik daarmee naar een andere film?
Helaas is dit niet mogelijk. Vrijkaarten voor een bepaalde film worden niet door ons uitgegeven, maar door de filmdistributeur. Wij kunnen dan ook niet eenzijdig de voorwaarden van deze vrijkaart wijzigen.
Kan ik nog tickets kopen in de bioscoop?
Onze bemande kassa’s blijven definitief gesloten, aan de automaat kan u wel uw ticket met bankkaart aanschaffen.
Bij Kassa 1 in de candyshop (bar) kan u terrecht voor de aankoop van papieren filmcheques en inwisselen van:
filmcheques aangekocht voor 9/06/2021 (zonder QR-code), Viva-box, Wonderbox, Andere filmvouchers.
Reserveren
Graag had ik mijn tickets online aangeschaft, hoe gaat dit in zijn werk?
Via deze website kunt u heel snel en gemakkelijk uw tickets online bestellen. Per film is er een knop voorzien om tickets te bestellen. Wanneer u bij “Tickets” of bij “Trailer & info” op het uur van de voorstelling klikt, kunt u rechtstreeks voor deze voorstelling uw tickets bestellen. Via "Bestel Tickets" komt u ook op de pagina's om tickets te bestellen. Een nieuw scherm zal openen en hier kunt u meteen uw gewenste bestelling plaatsen. Er wordt u een e-mail toegestuurd met uw aankoopgegevens en de QR-code die u meebrengt als geldig toegangsbewijs.
Ik heb mijn tickets gekocht, waarom moet ik dan nog op voorhand aanwezig zijn?
Onze films starten op het aangegeven uur. Het voorprogramma start ongeveer 15 minuten voor aanvang van de film. Om niets te missen van de film is het daarom aangewezen om tijdig aanwezig te zijn.
Kan ik een bepaalde plaats kopen?
Bij aankoop van uw tickets online of aan de ATM kan u uw plaats in de zaal kiezen.
Aan de bemande kassa krijgt u de beste vrije plaats in de zaal toegewezen.
Koop bij voorkeur uw tickets online. Zo kan u ruim op voorhand de beste plaats in de zaal reserveren.
Zijn er extra kosten verbonden aan het online aanschaffen van tickets?
Nee, er zijn geen extra kosten.
Ik wil tickets bestellen voor een voorstelling, maar de programmatie voor die dag staat nog niet online?
Een filmweek start op woensdag en eindigt op dinsdagavond. De programmatie voor de nieuwe filmweek gebeurt steeds op maandag. Reeds vanaf maandagavond zal u de programmatie op onze website vinden voor de nieuwe speelweek. Klik hier om de volledige programmatie te bekijken...
3D vertoningen
Mogen de 3D brillen na de vertoning meegenomen worden?
Ja, de brillen zijn uw eigendom en mogen na de film meegenomen worden.
Werkt deze 3D bril ook thuis op mijn 3D televisie?
Op de meest recente televisies, met een passief 3D systeem, kan het zijn dat de brillen wel werken.
Werkt mijn 3D brilletje met rood en groene glazen bij jullie?
Nee, ons 3D systeem is gebaseerd op polarisatiefiltering en niet op kleurenfiltering, wat een zéér groot voordeel biedt dat de kleuren niet aangetast worden en de kwaliteit behouden blijft.
Kan ik naar een 3D film komen zonder een 3D brilletje te gebruiken?
Nee, u kan geen 3D film kijken zonder een brilletje daar er voor 3D films twee beelden (links en rechts) continu op het beeld vertoond worden. Hierdoor zal het beeld onscherp lijken als u kijkt zonder de vereiste 3D bril.
Filmcheques
Kan de geldigheidsdatum van een filmcheque verlengd worden?
Nee, helaas kunnen wij de geldigheidsdatum van filmcheques niet verlengen. Het plaatsen van een vervaldatum zou anders zinloos worden. De filmcheques zijn bij aankoop in de bioscoop steeds 12 maanden geldig en we stellen vast dat dit voor de overgrote meerderheid van onze klanten ruim voldoende is.
Ik wens filmcheques aan te kopen voor mijn bedrijf/organisatie/vzw/... : zijn er hiervoor speciale formules?
Ja, wij hebben een specifiek aanbod voor u met bijvoorbeeld uw logo op onze filmcheques gedrukt. U kunt steeds volledig vrijblijvend een offerte aanvragen via onze contactpagina.
Is de filmcheque geldig voor elke film?
Ja, de filmcheque is geldig voor elke film, ook deze waar de ticketprijs verhoogd werd gezien de lengte van de film. Als het gaat om een 3D film, dient u hiervoor een speciale bril aan te kopen. Special-events zoals bijvoorbeeld de Ladiesnight zijn uitgesloten.
Wanneer kan ik filmcheques aankopen?
Filmcheques zijn het hele jaar door verkrijgbaar via onze website.
In de bioscoop kan u papieren filmcheques aanschaffen aan kassa 1 aan onze bar. Voor de openingsuren van de kassa zie deze FAQ onder «Algemeen».
Wat met vervallen filmcheques gedurende de coronaperiode?
Sinds mei 2022 is het niet meer mogelijk om vervallen filmcheques te gebruiken.
Oude filmcheques zonder QR-code met een nog geldige datum blijven bruikbaar als geldig betaalmiddel bij aankoop van tickets. Online reserveren is niet mogelijk. Begeef u in de bioscoop naar onze bar (KASSA 1)
Kan ik online filmcheques aankopen op factuur?
Dit is niet mogelijk. Wenst u filmcheques op factuur richt dan uw vraag naar info@cityscoop.be
Filmaanbod
Wanneer spelen jullie film X?
In het algemeen spelen wij alle grote films vanaf hun officiële release in het land. Die datums vindt u meestal online (bijvoorbeeld op www.imdb.com). Het is wel zo dat er steeds vaker wordt geschoven met releasedatums. Zeker voor films die pas binnen een aantal maanden gepland zijn, is de releasedatum slechts richtinggevend. Wat kleinere films betreft is het zo dat we eerder aan cherry picking doen. We proberen de films met het grootste potentieel ook vanaf de release te draaien. Indien dit niet lukt, is het nog steeds mogelijk dat we de film iets later draaien. Hiervoor is het onmogelijk zekerheid te geven, gezien de filmprogrammatie per week gebeurt.
Draaien jullie ook cinefiele/alternatieve films?
Met de opening van het nieuwe bioscoopcomplex hebben we er resoluut voor gekozen om ook de betere cinefiele of alternatieve film een kans te geven. In onze reeks filmparels proberen we steeds de toppers van de alternatieve cinema aan te bieden.
Ik had graag een privé-voorstelling gegeven van een bepaalde film, kan dit?
Ja, wij voorzien in talrijke bedrijfs-, verenigings- of schoolvoorstellingen. U mag steeds de film vrij kiezen, maar uiteraard kunnen wij indien u dit wenst een filmvoorstel doen dat aansluit bij uw interesses. U kunt ons hiervoor steeds vrijblijvend contacteren via onze contactpagina.